پایان نامه : مهارت های شناختی

مهارت های شناختی ۲-۲-۹-۲-۱٫ افکار مثبت: نگرش و تصویر ذهنی مثبت از خود سودمندی خاصی دارد. پژوهش ها نشان می دهد که حتی افزایش موقتی اعتماد به نفس، اضطراب ناشی از موقعیت های استرس آمیز را کاهش می دهد. امیدواری نیز می تواند به هنگام گرفتاری به فرد کمک کند. همان طور که فعالیت و […]

پایان نامه : مهارت های شناختی

مهارت های شناختی ۲-۲-۹-۲-۱٫ افکار مثبت: نگرش و تصویر ذهنی مثبت از خود سودمندی خاصی دارد. پژوهش ها نشان می دهد که حتی افزایش موقتی اعتماد به نفس، اضطراب ناشی از موقعیت های استرس آمیز را کاهش می دهد. امیدواری نیز می تواند به هنگام گرفتاری به فرد کمک کند. همان طور که فعالیت و […]

تماشای خشونت در تلویزون، نقص در مهارت های شناختی

پاترسون[۴۱] ۱۹۸۲ بر اساس مشاهداتی از خانواده های کودکان پرخاشگر و غیرپرخاشگر بیان کرد که کودک به گونه ای مناسب رفتار می کرد نیز غالباً اورا تنبیه می کردند (اتکینسون ۱۹۸۳ ترجمه براهنی و همکاران ۱۳۷۳، ۱۹). هنگامی که کودک به خاطر رفتار پرخاشگرانه تنبیه می شود ممکن است رفتار وی در حضور تنبیه کننده […]

مهارت های اجتماعی، مهارت های شناختی

۱-۱- مقدمه هوش اجتماعی[۱] به گونه ای گسترده در تمامی عرصه های اجتماعی خود را نشان می دهد ولی شرایط ظاهری استاندارد تست های آزمایشگاهی را جواب نمی دهد. ادوارد ثورندایک[۲] استاد روانشناسی دانشگاه کلمبیا در ۱۹۲۰ طی مقاله در مجله ماهانه هارپر نوشت که: کارایی فردی به اندازه باورنکردنی در موفقیت شخص در […]

مهارت های شناختی، استعدادهای برتر

خودباوری: مفهوم خودباوری که به خودکارآمدی و خود کفایتی ترجمه شده است به باور فرد به توانایی های خود برای انجام موفقیت آمیز کارها و وظایف اشاره دارد. خودباوری در اثر کسب تدریجی مهارت های شناختی، زبانی، اجتماعی، ارتباطی و فیزیکی از طریق تجربه ایجاد می شود. به ویژه تجربیات کودکی در این زمینه بسیار […]

پایان نامه پیش بینی انگیزۀ پیشرفت برپایه مهارت های شناختی

۲ ) بسط و گسترش[۱] معنایی ۲-۱- بسط و گسترش معنایی ویژه موضوع های ساده غیرمعنی دار الف- استفاده از واسطه ها ب- تصویر سازی ج- روش مکان ها د- کلمه به کلمه ه- سر واژه ها ۲-۲- بسط و گسترش معنایی ویژه موضوع های پیچیده معنی دار الف- یادداشت برداری ب- قیاس گری ج- […]

پایان نامه مهارت های شناختی و فراشناختی بین دانشجویان درسنین مختلف

تکرار ویژه موضوعات ساده معمولا راهبرد و روش یادگیری موضوعات ساده و غیر معنی دار ، روش حفظ طوطی وار است که بطور عمده بر تکرار و مرور استوار است. مطالب غیر معنی دار به مطالبی گفته می شود که ذاتا معنی دار نیستند اما برای مطالب معنی دار ، پایه و چارچوب به حساب […]

پایان نامه مهارت های شناختی و فراشناختی در دانشجویان دختر و پسر

راهبردهای شناختی[۱] به هرگونه رفتار ، اندیشه یا عمل گفته می شود که یادگیرنده در ضمن یادگیری، مورد استفاده قرار می دهد و هدف آن کمک به فراگیری، سازماندهی و ذخیره سازی دانش ها و مهارت ها و نیز سهولت بهره برداری از آن ها در آینده است. بطور کلی راهبردهای شناختی به ما کمک […]

پایان نامه میزان مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان و سنجش ارتباط آن با انگیزۀ پیشرفت تحصیلی

شناخت شناخت به فرایندهای درونی ذهنی یا راههایی گفته می شود که در آن ها اطلاعات پردازش[۱] می شوند. یعنی راههایی که به وسیله آن ها اطلاعات مورد توجه قرار گرفته، به رمز در آمده و در حافظه ذخیره می شود تا، هر زمان که نیاز باشد از حافظه فرا خوانده شده و مورد استفاده […]

پایان نامه رابطه مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان با انگیزۀ پیشرفت آنها

پیدایش رویکرد فراشناخت تا حدود اوایل قرن بیستم میلادی بر طبق نظریه انظباط صوری[۱] یا انظباط ذهنی[۲] ، اعتقاد بر این بود که یادگیرندگان باید برای پرورش و ورزش ذهنی، علوم و اطلاعات دشوار چون ریاضیات، زبان های لاتین و یونانی را در اثر تکرار و تمرین بیاموزند. بر طبق این نظریه اعتقاد بر این […]

پایان نامه اعتبار پرسشنامه پژوهشگر ساختۀ مهارت های شناختی و فراشناختی در دانشجویان

مهارت های فراشناختی واژه فراشناخت، اشاره دارد به آگاهی خودکار فراگیران از دانش و توانایی آنها در فهمیدن، کنترل کردن و به کار بردن فرایندهای شناختی خودشان، مهارت‌های فراشناختی، نه فقط در مدرسه، بلکه در طول زندگی هم از اهمیت بسیاری برخوردارند. به عنوان مثال، مامفورد (۱۹۸۶) می‌گوید؛ ضروری است که یک مدیر مؤثر، شخصی […]

پایان نامه تحلیل محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی در ارتباط با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی حرکتی

۱-۱٫ بیان مسئلهآموزش از اساسی­ترین نیاز­های بشر است. بدون آموزش، هیچ جامعه­ای نمی­تواند به بقای خود ادامه دهد. نیاز به آموزش با نیاز­های اولیه نظیر خوراک، پوشاک و مسکن قابل مقایسه نیست، زیرا فراهم کردن آموزش مناسب، بسیار پیچیده­تر و دشوار­تر از تدارک غذا، لباس و سرپناه مناسب است. به همین دلیل آموزش نمی­تواند با […]

پایان نامه تحلیل محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی در ارتباط با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی حرکتی

۱-۱٫ بیان مسئلهآموزش از اساسی­ترین نیاز­های بشر است. بدون آموزش، هیچ جامعه­ای نمی­تواند به بقای خود ادامه دهد. نیاز به آموزش با نیاز­های اولیه نظیر خوراک، پوشاک و مسکن قابل مقایسه نیست، زیرا فراهم کردن آموزش مناسب، بسیار پیچیده­تر و دشوار­تر از تدارک غذا، لباس و سرپناه مناسب است. به همین دلیل آموزش نمی­تواند با […]

پایان نامه محتوی کتاب های فارسی کلاس پنجم ابتدایی و مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده در برنامه درسی فارسی

۱-۴٫ سوالات تحقیق۱-۴-۱٫ سؤال اصلی تحقیقبررسی میزان انطباق محتوی کتاب های فارسی دوره ی دوم ابتدایی (پایه های چهارم،پنجم،ششم) با اهاف برنامه ی درسی فارسی ۱-۴-۲٫ سؤالات فرعی تحقیق۱ – آیا بین محتوی کتاب های فارسی کلاس چهارم ابتدایی با مهارت های شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...