نمایشنامه |
![]() |
زمینه های دیگر برنامۀ آموزشی:
زمینه های دیگر برنامۀ آموزشی: دربسیاری از درسهای دیگر برنامه دورۀ ابتدایی نیز می توان مانند درس علوم اجتماعی با استفاده کردن از هنر قصه گویی غنای بیشتری به وجود آورد. زندگی دانشمندان معروف و اینکه چگونه در جهت اکتشاف های بزرگ خود گام برداشته اند، یا داستانهای از دوران کودکی آنها می تواند که بسیاری از برنامه های علوم در مدارس ابتدایی فاقد آن است تأمین کند. داستانهایی دربارۀ آهنگ سازان و هنرمندان بزرگ می تواند برای کودکان نوعی رابطۀ شخصی با این استادان به حساب آید و این آمیزش می تواند بر آمادگی کودکان برای یادگیری و شناخت بیشتر کارهای این هنرمندان بیفزاید و این درمورد نمایشنامه های بزرگ که برای کسب بینشهای ارزشمند و آگاهی های ارزنده فرصت خوبی به شمار می آید نیز صادق است. داستان های که دربارۀ…
پایان نامه روانشناسی : زمینه های دیگر برنامۀ آموزشی:
زمینه های دیگر برنامۀ آموزشی: دربسیاری از درسهای دیگر برنامه دورۀ ابتدایی نیز می توان مانند درس علوم اجتماعی با استفاده کردن از هنر قصه گویی غنای بیشتری به وجود آورد. زندگی دانشمندان معروف و اینکه چگونه در جهت اکتشاف های بزرگ خود گام برداشته اند، یا داستانهای از دوران کودکی آنها می تواند که بسیاری از برنامه های علوم در مدارس ابتدایی فاقد آن است تأمین کند. داستانهایی دربارۀ آهنگ سازان و هنرمندان بزرگ می تواند برای کودکان نوعی رابطۀ شخصی با این استادان به حساب آید و این آمیزش می تواند بر آمادگی کودکان برای یادگیری و شناخت بیشتر کارهای این هنرمندان بیفزاید و این درمورد نمایشنامه های بزرگ که برای کسب بینشهای ارزشمند و آگاهی های ارزنده فرصت خوبی به شمار می آید نیز صادق است. داستان های که دربارۀ…
مجازات قابل اعمال بر احزاب
مجازات احزاب و جمعیتهایی که مشمول این ماده قانونی میشوند، ضبط اموال است.ضبط، عبارت است از، توقیف مال موجود و کشف شده حاصل از جرم کسی بطور موقت و بدون حق برداشت. ضبط اموال یا موقت است یا دائم که در ضبط موقت امید بازگشت وجود دارد لکن ضبط دائم همراه است با سلب مالکیت از مالک. آنچه که مد نظر قانونگذار است، ضبط دائم اموال میباشد. نکتهی قابل بحث در این ماده، جملهی «…از طرف دولت به استناد اصل ۲۱ قانون اساسی منحل شده یا میشوند…»، میباشد. دخول این جمله در متن ماده آن را از صورت یک مادهی کاملأ کیفری خارج کرده است. زیرا، از خصایص مجازات اعمال آن بوسیلهی دادگاه است. در حالی که، این جمله را که باید کیفری محسوب شود، از طرف دولت قابل اعمال دانسته است و…
پایان نامه : شرایط حمایت از اثر
در این بخش تلاش خواهیم کرد تا در چند گفتار بیان کنیم که چه شرایطی برای مورد حمایت قرار گرفتن یک اثر لازم و چه شرایطی لازم نیست. گفتار اول: قرار گرفتن در محدوده کلی حمایت طبق ماده ۲ کنوانسیون برن تعداد زیادی از آثار قابل حمایت هستند. این ماده به آزادی تفسیر می شود تا تکنولوژی های جدید و رویه های هنری را در بر گیرد.ماده ۲ این کنوانسیون چنین آمده است: ۱٫اصطلاح « آثار ادبی و هنری» شامل همه محصولات واقع در محدوده ادبی، علمی و هنری به هر کیفیت
یا شکلی که اظهار شود می شود مانند کتاب ها، جزوه ها و سایر نوشته ها، سخنرانی ها، مقالات، خطبه ها، گفتار ها و سایر آثار دارای ماهیت مشابه، آثار نمایشی یا نمایش موزیکال، آثار جغرافیایی و سرگرمی هایی…
پایان نامه : شرایط حمایت از اثر
در این بخش تلاش خواهیم کرد تا در چند گفتار بیان کنیم که چه شرایطی برای مورد حمایت قرار گرفتن یک اثر لازم و چه شرایطی لازم نیست. گفتار اول: قرار گرفتن در محدوده کلی حمایت طبق ماده ۲ کنوانسیون برن تعداد زیادی از آثار قابل حمایت هستند. این ماده به آزادی تفسیر می شود تا تکنولوژی های جدید و رویه های هنری را در بر گیرد.ماده ۲ این کنوانسیون چنین آمده است: ۱٫اصطلاح « آثار ادبی و هنری» شامل همه محصولات واقع در محدوده ادبی، علمی و هنری به هر کیفیت یا شکلی که اظهار شود می شود مانند کتاب ها، جزوه ها و سایر نوشته ها، سخنرانی ها، مقالات، خطبه ها، گفتار ها و سایر آثار دارای ماهیت مشابه، آثار نمایشی یا نمایش موزیکال، آثار جغرافیایی و سرگرمی هایی…
مقاله (پایان نامه) : شیوههای توقیف مال فکری
تبصره ذیل ماده ۶۵ قانون اجرای احکام تصریح میکند که تصنیفات و تألیفات و ترجمههایی که هنوز به چاپ نرسیده بدون رضایت مصنف و مؤلف ومترجم ودر صورت فوت آنان بدون رضایت ورثه یا قائم مقام آنان توقیف نمیشود. به عبارت دیگر، تا زمانی که اثر در گردش اقتصادی قرار نگرفته، قابلیت توقیف ندارد. البته در بعضی قوانین ملی، اگر قصد مولف به انتشار آثارش در زمان حیات احراز شود، توقیف امکان پذیر است. نکته حایز اهمیتی که در موضوع توقیف و انتقال قهری بایدبه آن توجه کرد آن است که در بعضی از قوانین، اگر سابقهای از انتقال ارادی برای مالک فکری در دسترس نباشد، انتقال قهری را غیرممکن میدانند. به عبارت دیگر، تنها زمانی میتوان اموال فکری را توقیف، مصادره یا انتقال داد که در گذشته، مالک فکری به صورت ارادی…
دانلود مقاله و پایان نامه حقوق : آثار مورد حمایت حقوق مالکیت ادبی و هنری
آثاری که مورد حمایت مالکیت ادبی هنری هستند عبارتنداز: بند اول: آثار نوشتاری مانند کتاب، رساله، جزوه و نمایشنامه، شعر، اثر موسیقى (پیش از اجرا و بر روى صفحه کاغذ) و همچنین ترجمه، اقتباس و تلخیص. بند دوم: آثار سمعى و بصرى مانند آثار رادیویى و تلویزیونى و آثار موسیقى و صوتى. بند سوم: اثر سینمایى بند چهارم: آثار تجسمى مانند مجسمه سازى، سفالگرى، خوشنویسى، عکاسى، گرافیک، معمارى و صنایع دستى. بند پنجم: اثر فنى که جنبه ابداع و ابتکار داشته باشد. مثل نرم افزارهاى رایانه اى. گفتار سوم : حقوق مادی ناشی از مالکیت ادبی و هنری قابلیت انتقال اختیارى به غیر و محدودیت مدت آنها، ویژگى حقوق مادى در نظر گرفته شده برای مولف می باشد و شامل این بخش ها است : بند اول: حق نشر…
پایان نامه حقوق : کانون اصلاح و تربیت
کانون اصلاح و تربیت بخش اول سطح فرهنگ و سواد د ززندانهای کشور کانون نمونه این مساله کانون اصلاح وتربیت غرب تهران است. قبل از مدیریت جدید این کانون وضع اسفباری داشت. هم به لحاظ امکانات و هم محبط کانون و هم رفتارنوجوانان زندانی. اما با آمدن مدیریت جدید امروزه وضع کاملاً دگرگون شده است. درآن زمان یکی از کارهای روزمره نوجوانان زندانی در این کانون تخریب وسایل و به هم زدن نظم و عدم رعایت مقررات از جمله بهداشت و نظافت فردی و جمعی بود. اکنون خود همان افراد حافظ بهداشت روانی و فیزیکی محیط خودشان شده اند. دراین کانون همه نوع کلاس و کارگاه های آموزشی ازقبیل کامپیوتر، نویسندگی، پرورش گیاه ، پرورش قارچ، گلدوزی، سفالگری و سایر رشته های هنری دایراست و مهمتراینکه با افراد که اکثرا…
پایان نامه حقوق : کانون اصلاح و تربیت
کانون اصلاح و تربیت بخش اول سطح فرهنگ و سواد د ززندانهای کشور کانون نمونه این مساله کانون اصلاح وتربیت غرب تهران است. قبل از مدیریت جدید این کانون وضع اسفباری داشت. هم به لحاظ امکانات و هم محبط کانون و هم رفتارنوجوانان زندانی. اما با آمدن مدیریت جدید امروزه وضع کاملاً دگرگون شده است. درآن زمان یکی از کارهای روزمره نوجوانان زندانی در این کانون تخریب وسایل و به هم زدن نظم و عدم رعایت مقررات از جمله بهداشت و نظافت فردی و جمعی بود. اکنون خود همان افراد حافظ بهداشت روانی و فیزیکی محیط خودشان شده اند. دراین کانون همه نوع کلاس و کارگاه های آموزشی ازقبیل کامپیوتر، نویسندگی، پرورش گیاه ، پرورش قارچ، گلدوزی، سفالگری و سایر رشته های هنری دایراست و مهمتراینکه با افراد که اکثرا…
پایان نامه حقوق : کانون اصلاح و تربیت
کانون اصلاح و تربیت بخش اول سطح فرهنگ و سواد د ززندانهای کشور کانون نمونه این مساله کانون اصلاح وتربیت غرب تهران است. قبل از مدیریت جدید این کانون وضع اسفباری داشت. هم به لحاظ امکانات و هم محبط کانون و هم رفتارنوجوانان زندانی. اما با آمدن مدیریت جدید امروزه وضع کاملاً دگرگون شده است. درآن زمان یکی از کارهای روزمره نوجوانان زندانی در این کانون تخریب وسایل و به هم زدن نظم و عدم رعایت مقررات از جمله بهداشت و نظافت فردی و جمعی بود. اکنون خود همان افراد حافظ بهداشت روانی و فیزیکی محیط خودشان شده اند. دراین کانون همه نوع کلاس و کارگاه های آموزشی ازقبیل کامپیوتر، نویسندگی، پرورش گیاه ، پرورش قارچ، گلدوزی، سفالگری و سایر رشته های هنری دایراست و مهمتراینکه با افراد که اکثرا…
قصه گویی به شیوه اجرای نمایش داستان
قصه گویی به شیوه اجرای نمایش داستان کودکان ممکن است نقش های مختلف داستان را به صورت نمایشنامه به اجر در آورند . پس از ارائه داستان ، درمانگر تلاش می کند تا براحساس های شخصیت های داستان تأکید و گروه را برای رسیدن به تصمیم های کلی از پیرنگ داستان هدایت کند (نیوکامر ، ۱۹۹۳ ) ۱۰-قصه گویی از طریق بیان خاطرات کودک در تکنیک دفتر خاطرات که وست [۱] ودان [۲](۱۹۸۵) آن را براساس مفهوم اهداف اشتباه زندگی در نظریه آدلر تدوین کرده اند از قصه ها برای کمک به دانش آموزان دبستانی در خود- فهمی روان شناختی و فهم مدیریت رفتار کلاسی شان ، استفاده می شود . در این شیوه داستان به صورت بیان خاطرات یک کودک از اتفاقاتی که بین خود و همکلاسی هایش در مدرسه پیش آمده…
مشارکت کارکنان، افزایش مشارکت
تقسیم کار: کارها را به وظایف تخصصی تقسیم نموده و مسؤولیتها را به افراد مشخصی واگذار نمایید. تفویض اختیار: مسؤولیت و اختیار را با هم واگذار نمایید. انتظام: انتظارات را به طور شفاف مشخص نموده و متخلفان را مجازات نمایید. وحدت فرماندهی: باید هر کارگر یا کارمندی فقط و فقط به یک مدیر (ناظر) مرتبط گردد. وحدت سمتوسو: باید تمامی امور کارکنان بر کسب اهداف سازمانی متمرکز باشند. هضم نفع شخصی در نفع جمعی: باید منافع عمومی (جمعی) رجحان داشته باشند. پاداش: باید به صورت سیستماتیک از اقدامات و فعالیتهای همسو با جهت سازمان، تقدیر نمود. تمرکزگرایی: باید اهمیت نقشهای ارشدیت و زیردستی (فرمانبرداری) مشخص گردد. سلسلهمراتب: ارتباطات را از طریق زنجیره (نردبان) فرماندهی دنبال نمایید. نظم: مشاغل و اصول کاری را بهگونهای مناسب سروسامان دهید، چون پشتیبان حرکت و سمتوسوی سازمان هستند….
قصد مشترک طرفین، انتقال مالکیت، عدالت و انصاف
به موجب عقد بیع، بایع مالک ثمن و مشتری مالک مبیع می شود و هر دو، موظف به قبض و اقباض عوضین در روابط خویش هستند و این تعهد از آثار عقد بیع است. در قصد مشترک طرفین، دو تملیک، موجود یگانه ای را به وجود می آورد، به نحوی که هر کدام از آن ها، بدون دیگری واجد اثر حقوقی نخواهد بود.حال، اگر یکی از عوضین مستحق للغیر در آید، طبیعی است که اساس تبادل قراردادی بر هم می ریزد و لذا تملک عوض دیگر نیز، مقدور نخواهد بود و تسلیمی هم که ضمن چنین عقدی صورت یافته ، تسلیمی صحیح و قانونی نبوده است؛ در نتیجه، متصرف مال، استحقاقی در نگه داشتن آن ندارد و به حکم قانون، موظف به استرداد آن به صاحبش است.در فرض ما نیز، بایعی که مال…
حقوق مالکیت فکری، ایالات متحده
۳- جذب عناصر ظرفیت ساز نظام پژوهشی (منابع انسان متخصص و مبتکر و اندوخته های اطلاعاتی )۴-جهت گیری متمرکز منابع انسانی و امکانات اطلاعاتی به یک زمینه صنعتی خاص و توسعه و شکوفایی همان صنعت۵-پیدا کردن جایگاه تخصصی تولید کنندگان نرم افزار کشور در جامعه جهانی قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارطبق ماده ۱۱۷ قانون حق مولف ایالات متحده آمریکا تهیه نسخه اضافی دیگر از برنامه های رایانه ای به وسیله صاحب نسخه درمواردی تخلف محسوب نمی شود .الف)چنین نسخه جدیدی به عنوان یک اقدام ضروری برای بهره گیری و استفاده از برنامه رایانه ای در پیوند و تلفیق باماشین دستگاه ساخته شودآن نسخه به هیچ طریق دیگری به کار گرفته نشود.ب)چنین نسخه جدیدی فقط برای اهداف آرشیوی بایگانی به کار می رود زمانی که تمام نسخه های آرشیوی خراب شده باشند…
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-04-19] [ 11:09:00 ب.ظ ]
|