پایگاههای داده |
![]() |
تبدیل داده به اطلاعات، مفهوم دانش و انواع آن
۲-۲- بخش دوم: مدیریت دانش ۲-۲-۱- مفهوم دانش و انواع آن مفهوم مدیریت دانش برای مدتهای مدیدی به صورت علمی اما غیررسمی مورد استفاده واقع شده است. فقدان یک توافق عمومی در ارائه تعریف مشخص از این مفهوم، به ایجاد آشفتگی و اغتشاش منجر شده است. بنابراین، به منظور درک بهتر مفهوم مدیریت دانش باید […]
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فنآوری
صحت و دقت دادههای حاصل از مشتری برای موفقیت عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری حیاتی بوده و به تعقب آن، فنآوری بواسطه افزایش اخبار و اطلاعات بنگاه، نقش مهمی در مدیریت ارتباط با مشتری ایفاء می کند (آبورت[۱]، ۲۰۰۱). در واقع، گسترش ظرفیت مؤسسات تجاری در جمعآوری، ذخیرهسازی، تحلیل و اشتراک اطلاعات مشتریان که […]
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فنآوری
صحت و دقت دادههای حاصل از مشتری برای موفقیت عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری حیاتی بوده و به تعقب آن، فنآوری بواسطه افزایش اخبار و اطلاعات بنگاه، نقش مهمی در مدیریت ارتباط با مشتری ایفاء می کند (آبورت[۱]، ۲۰۰۱). در واقع، گسترش ظرفیت مؤسسات تجاری در جمعآوری، ذخیرهسازی، تحلیل و اشتراک اطلاعات مشتریان که […]
پایان نامه مدیریت : تحولات بازاریابی در دهههای اخیر
۲-۲- تحولات بازاریابی در دهههای اخیر با گسترش رقابت در دنیای امروز تغییرات اساسی در محیط کسب و کار رخ داده که از پیامدهای این تغییرات میتوان به افزایش قدرت انتخاب مشتریان از یک سو و بی ثباتی بازارها از سوی دیگر اشاره نمود، شرایط جدید اقتصادی موازنه عرضه و تقاضا را در تجارت جهانی […]
پایان نامه مدیریت : تحولات بازاریابی در دهههای اخیر
۲-۲- تحولات بازاریابی در دهههای اخیر با گسترش رقابت در دنیای امروز تغییرات اساسی در محیط کسب و کار رخ داده که از پیامدهای این تغییرات میتوان به افزایش قدرت انتخاب مشتریان از یک سو و بی ثباتی بازارها از سوی دیگر اشاره نمود، شرایط جدید اقتصادی موازنه عرضه و تقاضا را در تجارت جهانی […]
پایان نامه مدیریت : تفکر سیستمی و یادگیری
تفکر سیستمی و یادگیری ۲-۴-۲-۱- تعریف سیستم تفکر سیستمی راهی برای اندیشیدن و زبانی برای تشریح و درک نیروها و روابط متقابل شکلدهندهی رفتار سیستمهاست. سیستم یک کل درک شده است که عناصر آن به هم مرتبط هستند، به گونهای که عناصر آن مرتباً به هم تأثیر میگذارند و به سوی یک هدف مشترک حرکت […]
پایان نامه مدیریت : تفکر سیستمی و یادگیری
تفکر سیستمی و یادگیری ۲-۴-۲-۱- تعریف سیستم تفکر سیستمی راهی برای اندیشیدن و زبانی برای تشریح و درک نیروها و روابط متقابل شکلدهندهی رفتار سیستمهاست. سیستم یک کل درک شده است که عناصر آن به هم مرتبط هستند، به گونهای که عناصر آن مرتباً به هم تأثیر میگذارند و به سوی یک هدف مشترک حرکت […]
پایان نامه مدیریت : از بین بردن سقف شیشهای در ایران
از بین بردن سقف شیشهای در ایران در بررسی اشتغال زنان به نکات و مسائلی برمیخوریم که در شرایط فعلی ما را دچار مخمصهای برای ارائه راهکار به زنان در مسیر زندگی سعادتمندانهتر میسازد. راه خروج از این مخمصه و تنگنا تغییر دیدگاههای تمامی اعضای جامعه نسبت به پارهای مسائل است، زیرا مادام که ما […]
پایان نامه مدیریت : از بین بردن سقف شیشهای در ایران
از بین بردن سقف شیشهای در ایران در بررسی اشتغال زنان به نکات و مسائلی برمیخوریم که در شرایط فعلی ما را دچار مخمصهای برای ارائه راهکار به زنان در مسیر زندگی سعادتمندانهتر میسازد. راه خروج از این مخمصه و تنگنا تغییر دیدگاههای تمامی اعضای جامعه نسبت به پارهای مسائل است، زیرا مادام که ما […]
پایان نامه ارشد : مزایای مدیریت دانش
مزایای مدیریت دانش دانش، مهمترین متغیر رشد همهجانبه سازمانها و بنگاههای اقتصادی در عصر حاضر است. سازمانها در پی بهرهبرداری صحیح و به موقع از منابع دانشی خود و محیط پیرامون میباشند. چنین رویکردی مفهوم جدیدی را تحت عنوان مدیریت دانش توسعه داده است. مدیریت دانش رویکردی یکپارچه نسبت به شناسایی، کسب و استخراج، بازیابی، […]
منافع گمرک الکترونیکی برای بازرگانان:
۲-۲-۷-۴ منافع گمرک الکترونیکی برای بازرگانان: کاهش زمان تلف شده برای صدور گواهی نامهها و مجوزها و ترخیص کالاها ساده سازی و مؤثر کردن رویههای حقوقی گمرکی افزایش شفافیت، قابلیت پیش بینی و همکاری و اتحاد در تعامل بین ادارت گمرکی و دیگر سیستمها. کاهش عمده هزینه انجام امور کسب و کار از طریق خودکارسازی […]
جانشین پروری – مدیریت دانش کارکنان
۲-۱-۲ جانشین پروری، برنامه ریزی برای آینده تربیت مدیران آینده یکی از مهمترین راهکارهای توسعه سازمانهاست. از این طریق، اهدافی نظیر شایستهسالاری، ایجاد انگیزه برای رشد و بقاء، ایجاد انگیزه برای ماندگاری کارشناسان در سازمانها و ایجاد محیط رقابتی سالم در فضای سازمان دنبال میشود. جانشینپروری و مدیریت جانشینی، در شرایطی که مدیران میانی و […]
دانش رسمی و دانش غیررسمی، دانش شخصی و دانش سازمانی
۲-۲-۳- انواع دانش دانش از دیدگاههای مختلف طبقهبندی شده است، که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است. ۲-۲-۳-۱- دانش ضمنی و دانش صریح دانش صریح(عیان)[۱۱]سازمانی، دانشی است سازمانیافته و با محتوایی ثابت که میتواند از طریق بهکارگیری فناوری اطلاعات، کدگذاری، تدوین و نشر داده شود. این دانش اصطلاحاً در قسمت فوقانی و […]
تقسیمبندی معرفتشناختی دانش، خصوصیات و ویژگیهای دانش
۲-۲-۳-۴- تقسیمبندی دانش بر مبنای سلسلهمراتب کارکردی آن علاوه بر تقسیمبندی فوق، دانش میتواند بر اساس کارکردهایی که دارد تقسیمبندی شود. دانش میتواند کارکرد توصیفی[۱۵] داشته باشد و به بیان چهچیزی یک پدیده بپردازد، یا میتواند کارکرد فرآیندی[۱۶] داشته باشد و چگونگی انجام واقعهای را توصیف کند. همچنین دانش میتواند کارکرد علت– معلولی داشته […]
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-04-16] [ 02:15:00 ب.ظ ]
|